Operator filmowy na ślubie i weselu

Jednym z najczęstszych pytań kierowanych do nas, jest to, w jaki sposób pracujemy na ślubie i weselu, jaki mamy styl i metody działania. Poniżej opisuję wszystko, co jest istotne i może odróżniać nas od innych.  Najważniejsze jednak dla nas jest to, że chcemy być Waszymi przyjaciółmi tego dnia. Ludźmi, na których możecie polegać i zapytać o wszystko, czego nie jesteście pewni. Zawsze służymy radą, podpowiedzią, czy techniką wiązania muszki!

Każdy dzień ślubu i wesela jest inny, dlatego nie ma uniwersalnego sposoby pracy. Poniżej napisane informacje, to pewne standardy, które udało nam się wypracować i do których dążymy.

Praca operatora podczas przygotowań do ślubu

zakładanie sukni ślubnejPodczas przygotowań nie mamy sztywnych zasad pracy. Dużo zależy od tego, jaka tego dnia jest aura i otoczenie. My jesteśmy pozytywnymi i zadowolonymi z naszej pracy ludźmi, którzy chcą tworzyć piękne pamiątki ślubne i trochę zarażamy tym entuzjazmem innych. Zawsze pracujemy tak, aby dostosować się do panujących dookoła nas nastrojów. Jesteśmy mili, szczerzy i zależy nam na tym, aby Wasz dzień, był tym naprawdę najpiękniejszym dniem, w którym możecie uczestniczyć całym sobą. Nie odwracamy Waszej uwagi od spraw najważniejszych i z radością przyglądamy się, temu co dzieje się przed nami.

Podczas realizacji ujęć na przygotowaniach staramy się nie robić niepotrzebnych dubli. Nasza rola ogranicza się zazwyczaj do wybrania miejsca, w którym możemy zrealizować najlepszy technicznie materiał (np. strona pokoju po której stanie Pan Młody, czy Pani Młoda podczas ubierania). W grę wchodzą tutaj aspekty kompozycyjne związane z kadrami oraz światłem. Tak samo w przypadku momentu błogosławieństwa.

Zawsze jesteśmy kilkanaście minut wcześniej, żeby na spokojnie przygotować się do pracy i poznać z osobami, z którymi będziemy współpracować tego dnia.

Zachowanie operatora na mszy świętej

młoda para przed wejściem do kościołaW kościele, czy urzędzie stanu cywilnego zawsze jesteśmy przynajmniej 20 minut przed planowaną godziną rozpoczęcia ceremonii. Potrzebujemy tego czasu, aby na spokojnie przygotować sprzęt, z którego będziemy korzystać, poznać miejsce i sprawdzić światło, z jakim będziemy pracować. Od tego czasu przestajemy być widoczni, filmujemy w ciszy i całkowitym skupieniu.

Oczywiście posiadamy wszystkie niezbędne zezwolenia i licencje uprawniające nas do rejestracji materiału fotograficznego i filmowego w obiektach sakralnych. Podczas mszy staramy się być całkowicie niezauważalni, pracując gdzieś z boku, nie zakłócając przebiegu uroczystości. Szanujemy sakrament mszy świętej i małżeństwa, dlatego nie odwracamy waszej uwagi od tego co istotne dla Was samych. Będąc cichymi obserwatorami możemy szukać i wyłapywać emocje, które pojawiają się na waszych twarzach i wśród ludzi dzielących z Wami te piękne momenty.

zdjęcie kościoła krzyż i jan paweł IIUbieramy się w ciemne ubrania zachowując powagę i wyniosłość tego dnia. Nie nosimy tupiących butów i śnieżnobiałych koszul, co zdecydowania przeszkadza w byciu niewidocznym.

Podczas mszy świętej mamy swoje sprawdzone sposoby na filmowanie. Chcemy, żeby w naszych filmach pojawiły się wszystkie istotne momenty, dlatego działamy pewnie i z dbałością o szczegóły. Improwizujemy wyłącznie w podbramkowych sytuacjach, chociaż na każdym ślubie mamy głowy pełne nowych obrazów, które zamierzamy stworzyć.

W jaki sposób i co filmujemy na weselu?

gość na zabawie weselnejMateriał filmowy z sali weselnej jest bardzo zróżnicowany. W momencie wyjścia z kościoła przestają obowiązywać reguły poprawności politycznej związanej z filmem. Dużo eksperymentujemy i tworzymy filmy od nowa. Naturalnie mamy swoje schematy, z których korzystamy podczas kręcenia, jednak ciągle staramy się coś udoskonalić, poprawić, czy zmienić. Jedyną niezmienną pozostaje fakt, że zawsze robimy to, jak najlepiej potrafimy.

Na weselu jesteśmy wszędzie tam, gdzie dzieje się coś wartego pokazania, albo to, czego Wy – Młoda Para nie widzicie, a może Wam się spodobać. Nie ograniczamy się wyłącznie do nagrania zabawy weselnej, a pojawiamy się, w każdym miejscu, które przyciąga Waszych gości.

Na weselu wykorzystujemy stabilizatory obrazu pozwalające uzyskiwać płynny ruch kamery oraz filmujemy w stylu reporterskim. W momentach bardzo istotnych, gdy zabawa przybiera mniej dynamiczny obraz, wykorzystujemy monopody. Nie świecimy ludziom po oczach lampkami montowanymi na kamerach, bo sprzęt, z którego korzystamy daje sobie radę w bardzo wymagających warunkach. Dodatkowe oświetlenie wykorzystywane jest wyłącznie w konkretnym i przemyślanym celu, gdy chcemy stworzyć bardziej filmowy obraz, bądź charakter zabawy wymaga ciekawych sztuczek technicznych.

Pytania?

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania dotyczące sposobu naszej pracy, śmiało! Napisz maila, a postaram się wyczerpująco na nie odpowiedzieć.